• „Press Start si klade aktualně za cíl zprostředkovat pohled na současný videoherní průmysl prostřednictvím tří individuí narozených v roce 1974, 1978 a 1984. Mimo to připravuje tématické večery v kinosálech, sloužící laikům i profesionálům k rozšíření obzoru ve světě videoher.“

    Duchovní otec projektu

  • „Je s podivem jak se na videoherní průmysl kouká podobně skrz prsty jako v začátcích na průmysl filmový. Je film umění? A videohra? Press Start hledá témata která věcně přibližuje jak široké veřejnosti tak i profesionálům v oboru. “

    František Talíř, videoherní teoretik

  • „Zašel jsem si do kina na jeden z dílů Press Start a byl jsem velmi mile překvapen 3 hodinovým blokem přednášek, ukázek a rozhovorů o genezi smrti ve videohrách. Žasnu nad skladbou, dramaturgií a pílí organizátorů.“

    Viktor Hnátek, videoherní archeolog

  • „Aktivity Press Start sleduji od samého začátku (rok 2011). S každým jejich dílem a přispěvkem na sociálních sítích se cítím být větším a větším profesionálem.“

    Ctibor Jáhlo, profesionální hráč


Press Start to begin cosmos [Vol.5]

28.5.2015 / 20.30 BioOko

Zvítězili jsme nad vším kromě grafitace. A proto tématem nemohlo být nic jiného než všeobjímající VESMÍR. Večer jsme započali historickým exkurzem her u kterých vesmír hraje první housle! Pak jsme si popovídali s tvůrci SPACE ENGINEERS o tom co je "patchmas" a jak pracují se svou komunitou hráčů "minecraftu ve vesmíru". Pak jsme roverem přistáli na Marsu spolu s Martinem Melichárkem a jeho TAKE ON MARS a večer zakončili s Pavlem Toufarem a jeho přednáškou PÁR KROKŮ NA CESTĚ K MARSU.




Pavel Dobrovský – Od pixelu k vesmíru

/

Publicista Pavel Dobrovský se řadu let věnuje videoherní tématice v časopise Level a na serveru Games.cz. Vesmírné hry patří k jeho nejoblíbenějším žánrům, ve kterých je potenciál herního média naplněn a pravidelně rozšiřován s novými hardwarovými možnostmi. V úvodní přednášce na Press Start seznámil návštěvníky s historií vesmírných her od dávné minulosti až do současnosti.

Tomáš Rampas – Vesmírní inženýři

/

Tomáš Rampas začal pracovat ve videoherním vývoji po dokončení studií produktového designu a virtuální grafiky. Od začátku své profesní kariéry pracuje v týmu Keen Software House a podílel se na hrách Miner Wars 2081, Space Engineers a Medieval Engineers. V rozhovoru na Press Start popisoval, jak funguje spolupráce vývojářů a hráčů na vytvoření co nejlepšího interaktivního produktu.

Martin Melichárek – Kolonizace Marsu

/

K videohrám se Martin Melichárek dostal jako moder populární české hry ArmA. Podílel se na Carrier Command: Gaea Mission a nyní šéfuje vlastnímu projektu Take on Mars. V rámci věrné simulace planety Mars zpracovává vzdálené ovládání vědeckého roveru a lidskou kolonizaci rudé planety. Během rozhovoru nám řekl, jak těžké je věrně simulovat prostředí vzdálené planety, a jaké přesahy má jeho práce do vědeckého výzkumu.

Pavel Toufar – Pár kroků na cestě k Marsu

/

Propagátor kosmonautiky, novinář a popularizátor vědy Pavel Toufar napsal desítky knih, tisíce novinových a časopiseckých textů, TV a rozhlasových pořadů. Píše především literaturu faktu a populárně naučné práce. V povídání na Press Start rozebral nástrahy, které čekají člověka při cestě na Mars jak ve vesmíru, tak na samotném Marsu.