• „Press Start si klade aktualně za cíl zprostředkovat pohled na současný videoherní průmysl prostřednictvím tří individuí narozených v roce 1974, 1978 a 1984. Mimo to připravuje tématické večery v kinosálech, sloužící laikům i profesionálům k rozšíření obzoru ve světě videoher.“

    Duchovní otec projektu

  • „Je s podivem jak se na videoherní průmysl kouká podobně skrz prsty jako v začátcích na průmysl filmový. Je film umění? A videohra? Press Start hledá témata která věcně přibližuje jak široké veřejnosti tak i profesionálům v oboru. “

    František Talíř, videoherní teoretik

  • „Zašel jsem si do kina na jeden z dílů Press Start a byl jsem velmi mile překvapen 3 hodinovým blokem přednášek, ukázek a rozhovorů o genezi smrti ve videohrách. Žasnu nad skladbou, dramaturgií a pílí organizátorů.“

    Viktor Hnátek, videoherní archeolog

  • „Aktivity Press Start sleduji od samého začátku (rok 2011). S každým jejich dílem a přispěvkem na sociálních sítích se cítím být větším a větším profesionálem.“

    Ctibor Jáhlo, profesionální hráč


Press Start to begin Control [Vol.4]

6.6.2013 / 21.00 BioOko

Ukázali jsme vám absurdní i vzrušující způsoby ovládání, až jste se radostí zapoměli ovládat! Čtvrtý díl cyklu Press Start se zaměřil na otázku, jak se herní ovladače proměnily v posledních pětadvaceti letech, a jak ovlivnily rozvoj vědeckých či uměleckých disciplín.




Michal Rybka – Evoluce ovládání videoher

/

Novinář a producent Michal Rybka se řadu let věnuje hardwarové archeologii a je kurátorem ojedinělého muzea starých počítačů. S jeho texty se můžete setkat v časopise Level a na serveru PCTuning. Pracoval též jako producent a manažer ve společnostech Illusion Softworks, 2K Czech a Cygni. Na Press Start zasvětil návštěvníky do evoluce ovládání videoher od samých počátků až do současnosti.

MUDr Štěpán Černý, CSc. MBA – Cardio strikes back!

/

Štěpán Černý pracuje v nemocnici Na Homolce s robotickým systémem Da Vinci, který umožňuje minimálně invazivní kardiochirurgii s pomocí malých řezů a dálkově ovládaných robotických ramen. V rozhovoru na Press Start vysvětlil, jak celý systém funguje, kde jsou jeho styčné plochy s ovládáním videoher, a jak se může tento způsob chirurgického zákroku inspirovat z existujících herních technologií.

Andrej Boleslavsky – Od vývoje her k ovládání umění...

/

Andrej Boleslavský je výzkumník a umělec nových médií s desetiletou profesionální zkušeností. Podílel se na realizaci projektů jako jsou počítačové hry Armed Assault a ArmA 2 od společnosti Bohemia Interactive, výcvikový software pro vrtulník EurocopterTiger, letecký simulátor Boeing 737-800. Na Press Start představil umělecké instalace ovládané pouhým pohybem a použil k tomu vlastní pohybovou prezentaci.